sobota, 13 lipca 2013

Między posiłkami

Banan przywraca banana na twarzy.

Trzy posiłki dziennie – niby wystarczy, ale przerwy między nimi są tak długie, że trudno się powstrzymać przed przekąskami. Zobacz, czym oszukać głód, zanim będzie miał okazję zjeść coś porządnego.


CO
DLACZEGO
ILE
ZASTĘPSTWO
WIĘKSZE MIĘŚNIE
Orzeszki ziemne
Białko jest niezbędne przy wzroście, naprawie i odbudowie tkanki mięśniowej. A orzeszki ziemne zawierają go najwięcej. Wybieraj jednak te niesolone, żeby nie zatrzymywać wody w organizmie.
Odrobina matematyki: żeby zbudować mięsnie, organizm potrzebuje 1,8 g białka na kilogram masy ciała. Każda garść orzeszków zapewni około 20 % niezbędnego białka.
Gdy w maszynie z przekąskami nie ma akurat orzeszków, sięgnij po Snickersa. Baton o wadze 51 g zawiera prawie 5 g jabłka, czyli trzy razy więcej niż Mars (42 g), który ma jedynie 1,5 g białka.
MNIEJ CHOROSTEROLU
Ciastko owsiane
Owies zawiera dużo błonnika, a błonnik pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu.
Cztery ciastka owsiane zapewniają około 25% dziennego zapotrzebowania na błonnik.
Gdy nie ma akurat ciasteczek, można zjeść batona Crunchy ze śliwką, żurawiną albo z migdałami. Każdy baton zawiera 1,6 g błonnika.
SZYBSZY MÓZG
Jabłka
Prawidłowe nawodnienie jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania mózgu. A jabłko w 95% składa się z wody. Na dodatek badania wykazały, że ci, którzy jedzą dużo jabłek, maja na starość lepszą pamięć.
Jak donosi „Journal of Alzheimer’s Disease”, żeby utrzymać szare komórki w dobrej kondycji do późnej starości, warto jeść dwa jabłka dziennie.
Gdy jabłka Ci się znudzą, sięgnij po awokado. Ten owoc również nie jest zbyt słodki, a zawiera sporo jednonienasyconych kwasów tłuszczowych i witaminy B, które poprawiają „łączność” neuronalną.
LEPSZY NASTRÓJ
Orzeszki brazylijskie
Badania na Swansea University wykazały, że niedobór selenu może powodować stany lękowe. A orzeszki brazylijskie są najbogatszym źródłem tego pierwiastka: jeden orzech zawiera go więcej niż puszka tuńczyka.
Cztery orzeszki brazylijskie zapewniają 0,075 g selenu, czyli zaspokajają 100% dziennego zapotrzebowania na selen.
Lody czekoladowe. Czekolada zwiększa wydzielanie odpowiedzialnej za dobry nastrój serotoniny, a odrobina ochłody w upalny dzień na pewno też przyniesie Ci ulgę i doda pozytywnej energii.
GORĘTSZY SEKS
Pestki dyni
Cynk jest pierwiastkiem niezbędnym do produkcji nasienia. Niedobory cynku mogą powodować bezpłodność i zaburzenia wzwodu.
Garść pestek dyni zapewnia ponad połowę Twojego dziennego zapotrzebowania na cynk. Mogą być prażone: cynk zostanie, a dodatkowo pestki nabiorą smaku.
Najbogatszym źródłem cynku są ostrygi, ale w Polsce nie są zbyt popularne. Gdybyś jednak wybrał się nad Morze Śródziemne z dziewczyną, nie oszczędzaj na owocach morza. Docenisz je w sypialni.

_______________________________________________________________________________

Kochani! Właśnie 2 dni temu dowiedziałam się, że zostałam przyjęta na te studia UŁ i muszę się z Wami podzielić wspaniałą wiadomością:

niedługo będę studentką informatyczki na Uniwersytecie Łódzkim! :)

Tak, wiem, że przez trzy lata intensywnie uczyłam się angielskiego i matematyki. Wiem, że miałam iść na psychologię. Wiem, że zupełnie nie uczyłam się polskiego i informatyki, że nie miałam prawa się dostać. Ale jakimś cudem dostałam się i postanowiłam nie odrzucać prezentu danego mi od losu, więc dziś rano pobiegłam wycofać dokumenty z prywatnej uczelni w Warszawie i tak oto zostałam studentką UŁ.

Studiowanie informatyki było moim marzeniem jeszcze w gimnazjum, jednak wówczas taka decyzja zmuszała mnie do wyjazdu z rodzinnego miasta, na co nie miałam ochoty. Nie byłam też pewna, czy w ogóle się tam dostanę, bo progi są niebotyczne. Zrezygnowałam więc ze swojego pomysłu i postanowiłam zdawać na kierunki psychologiczne. Bez większej nadziei, ale z myślą, że może to pierwszy rok, że może nie każdy wiedział, nie każdy złożył i że progi będą niższe ... no i udało się :)

Nie wiem, czy podjęłam dobrą decyzję, ale wiem, jak bardzo chcę iść na te studia i jestem wdzięczna Bogu za to, że dał mi taką możliwość. Wiem też, że nie będzie łatwo, ale jestem pewna, że idę w coś, co pasjonuje mnie w szczególny sposób i jest nie tylko spełnieniem moich marzeń, ale z czego mogę mieć też wymierne korzyści.


Aaa, cieszę się strasznie!

3 komentarze:

  1. Hah ciesze sie również.
    http://zsp.net.pl/agencja-pracy-full-job-lamie-podstawowe-prawa-pracownikow-publikujac-ich-dane-osobowe

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez diety dla sportowcal trudno mysleć o treningu. Bez dobrego paliwa nie ma sensu myśleć o sukcesach, lepszych wynikach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że to jest trochę tak: 50% sukcesu to zakupy a 50% to zaopatrzenie naszej kuchni. Od dłuższego czasu walczę z nadwagą, która jest bardzo dokuczliwa i korzystam z różnych przepisów, które znajduję w necie np. ostatnio gotuję z kcalmar.com/blog i jestem zadowolona do tego ćwiczenia, dlatego cieszę się, że trafiłam na te stronę :)
    mam nadzieję, że będzie sukces :)

    OdpowiedzUsuń